BUAT DUIT | CARI DUIT – Tips Percuma Untuk Anda

July 4, 2008

Tips ini sangat sesuai untuk mereka yang sedang cari duit dan buat duit di internet

“Saya Nak Cari Duit Di Internet…Tapi Tolonglah…Tunjukkan Saya Cara Yang 100% Betul & Berkesan…Jangan Tipu Saya Lagi!”

Sekarang semua benda mahal…RM100 pun tak cukup bawa ke pasar. Kalau nak rasa hidup stabil sedikit kena buat kerja lebih…kena cari pendapatan sampingan

Orang kata cari duit di internet senang dan mudah…duduk depan PC 2-3 jam boleh dapat RM

“Saya dah buat…tapi tak dapat apa-apa pun…!!!”

Duit saya terbang ada lah…beli ebook itu ebook ini kononnya dalam masa beberapa hari akaun bank saya akan melimpah-limpah dengan duit

Tapi mana duitnya…seposen pun tak ada????

“Anda buat kesilapan sebenarnya”

Anda nak cepat kaya kan? Dalam fikiran anda dah set “aku nak kaya…aku nak kaya…” betul tak?

Terjumpa pula iklan program cepat kaya yang ‘menggiurkan’ … puluh-puluh ribu RM ratus-ratus ribu RM ….mata anda dah berpinar-pinar…kepala dah terbayang stereng BMW

Tak usul periksa…tak selidik dahulu…tak kaji dulu…bum!!!…anda join

Bayar duit pengeras…angan-angan mula tinggi…BMW…Kondo…

Eh…lepas 2-3 minggu senyap jek…apa cerita…

Laaa…kena tipu…kena cari orang rupanya…kena kelentong orang lain pula supaya dapat sedikit habuan…waaaaa….angan-angan berkecai

Pesan orang tua-tua :

“JANGAN HENTAM KeROMO!!!”

Bagus sangat ke saya ni nak nasihatkan orang pula…

Saya tidak sebagus mana…cuma mempunyai inisiatif untuk berkongsi dengan anda pengalaman-pengalaman yang telah saya lalui dan tempuhi di dalam dunia internet ini sejak dari tahun 2002

Mula-mula dulu…saya pun teraba-raba tercari-cari cara yang betul nak cari duit di internet…

Cuba itu cuba ini…arghhhh…semuanya tak menjadi….

Beli ebook itu beli ebook ini…kesudahannya saya sendiri pening kepala…

Tapi saya jenis ‘positif‘…saya yakin mesti ada cara…jika tidak masakan Irfan Khairi, Ewen Chia, Patric Chan, Gobala Krishnan, Stuart Tan bole jadi jutawan….

Mesti ada cara….

“Hakikat Yang Kita Terlupa”

Sebenarnya ada satu perkara yang kita terlupa atau terlepas pandang..

Kita nak cari duit…kita nak buat duit….pokoknya kita NAK DUIT….jadi ini bermakna KITA NAK DUIT ORANG…….KITA NAK DUIT ORANG….

kesimpulannya, kita mahu orang keluarkan duit dari kocek mereka dan beri pada kita maka kita akan dapat duit…contohnya…jika 10 orang beri kita duit RM10 setiap orang maka kita dapat RM100…

jika 1000 orang beri kita RM10 setiap orang…kita dapat RM10,000…

Tapi…semudah itu ke orang nak kasi kita duit????

Adakah kita kena minta derma???

Hakikatnya mudah sahaja….orang akan kasi kita duit jika mereka mendapat pulangan yang setimpal dengan nilai wang yang mereka keluarkan…

Ini bermakna…mereka akan bayar/beri anda duit jika anda dapat memberikan mereka sesuatu benda yang mereka mahukan….

Itu sebab saya katakan iklan yang menjanjikan pulangan beribu-ribu RM sambil tonton Astro wang melimpah-limpah masuk ke akaun bank anda adalah MENGARUT!!!!

Siapa yang akan beri anda duit jika kerja anda hanya goyang kaki tonton Astro??

Inilah hakikat yang kita lupa…..kita nak cari duit….tapi kita terlupa bahawa duit itu datang dari orang lain….bukannya dari program-program yang mengarut semua itu…

“Senang ke orang nak beri kita duit???”

Susah….bukan senang orang nak beri anda duit...itu sebab macam-macam program anda sertai…anda tak dapat duit…

Anda fikir program tersebut yang berikan anda duit macam apa yang diiklankan tetapi hakikatnya tidak

Saya ulangi sekali lagi…jika anda nak cari duit di internet maknanya anda kena cari jalan untuk membuatkan orang lain memberi/membayar duit kepada anda…

“Tunjukkan  Saya Cara Yang Betul Bagaimana Mencari Duit Di Internet…Cara Yang Benar-benar Berkesan…!”

Baiklah…kita mulakan semula dari Asas…

Macam saya kata tadi…orang akan beri/bayar anda duit jika anda memberikan mereka apa yang mereka mahukan…

Pendek cerita…orang akan bayar anda jika anda mempunyai PRODUK yang mereka mahukan atau minati…

Hmm…nampak macam susah kan….

Bukan senang nak senang…bukan susah nak susah…

“Produk…Produk…Produk”

Jika anda mempunyai produk sendiri maka anda boleh jual di internet untuk mendapatkan duit (keuntungan)…

Bagi yang tidak mempunyai produk sendiri…anda masih mempunyai 2 pilihan lagi

Iaitu : 1. Jualkan produk orang lain (re-seller)…di mana anda membeli produk orang lain dan mendapatkan hak untuk jual semula dan menerima semua keuntungannya

2. Jadi ejen (affiliate) dengan cara mempromosikan produk orang lain dan menerima komisen atas setiap jualan yang terhasil…

Nampak macam susah aje…

Pernah dengar ungkapan ini?

“Kebenaran Itu Pahit”

Mungkin anda sudah mula termenung…

Baru tahu rupanya bukan mudah nak cari duit di internet…

Bukan mudah nak dapatkan duit dari orang lain…

Patutlah dah join macam-macam program tapi tak dapat duit…

Pernah dengar ungkapan ini pula?

“Setiap Penyakit Ada Ubatnya Kecuali Mati”

Bagi saya ungkapan ini mempunyai maksud yang lebih besar iaitu…

Setiap perkara yang susah atau mustahil ada cara untuk memudahkannya

Jika anda rasa mencari duit dengan cara yang betul adalah susah atau sukar tetapi bagi saya pula ianya boleh dipermudahkan

Ibarat negara kita Malaysia, pada awal tahun 80an kita tidak pernah termimpi untuk mempunyai kereta nasional sendiri…

Kita hanya bersandarkan kepada kereta-kereta dari Jepun & Eropah…

Apabila kerajaan memberikan idea mengeluarkan kereta nasional kita sendiri, ramai yang skeptikal…ramai yang mengatakan ianya mustahil…ramai yang ragu-ragu…

Tetapi, akhirnya…keraguan itu terjawab sekarang….kita mampu…kita boleh dan tiada apa yang mustahil…

“Apakah Cara Untuk Memudahkannya…Apakah Cara Untuk Saya Berjaya Mencari Duit Dari Internet..?”

Cuba ingat semula ketika anda kecil dahulu…

Bagaimana anda yang tidak mengenali ABC 123 akhirnya anda pandai…

Adakah ianya ‘magik’...

Adakah memang sudah ditakdirkan anda akan pandai ABC 123 secara automatik?

Pasti tidak bukan…

Semua kanak-kanak kecil yang tidak mengetahui apa-apa akan melalui satu proses yang dipanggil Proses Pembelajaran

Belajar…

Belajar ABC…

Belajar 123…

Dari tidak tahu akhirnya tahu…

Sama juga dengan semua perkara lain…

Benda yang susah kita belajar supaya ianya menjadi mudah bagi kita…

Anda tidak tahu cara mencari duit yang betul di internet…maka anda hendaklah belajar cara-caranya dan apabila anda sudah pandai maka kerja-kerja mencari duit di internet akan menjadi mudah bagi anda…

Itu sahaja rahsianya…

Belajar…Belajar…Belajar…

Anda tidak tahu cara mencipta Produk…maka belajarlah cara-caranya

Anda tidak tahu cara untuk menjual semula produk orang lain…maka belajarlah cara-caranya

Anda tidak tahu cara menjadi affiliate yang berjaya…maka belajarlah cara-caranya

Tapi jika anda ingin kaya segera dengan melakukan kerja sedikit dan mudah…maka teruskanlah angan-angan anda itu…anda tidak akan ke mana-mana

“Rahsianya Ialah BELAJAR ILMU YANG BETUL”

Tips ringkas ini di sediakan oleh Puan Lisa Hilmi. Beliau ialah seorang Internet Marketer sejak 2002.

p.s. Pakej Bimbingan Bersama Lisa – Rahsia Menguasai Commission Junction masih dibuka lagi. Rebutlah peluang mempelajari cara yang 100% betul bagaimana untuk meraih pendapatan sampingan melalui program affiliate anjuran CJ.com.

Untuk keterangan lanjut, sila lawati http://kit4u.net


Follow

Get every new post delivered to your Inbox.